KBO Dagtocht Harderwijk.

Vrijdag 14 juni jl. om 8.30 uur vertrokken wij met 62 personen naar Harderwijk met de gezellige chauffeur Wiel van Touringcarbedrijf Ghielen. Om 10 uur kwamen wij aan bij De Waldhoorn in Otterlo.

Daar kregen wij een heerlijk kop koffie/thee en appelgebak met slagroom. Daarna verder met de bus naar Harderwijk. De sfeer was gezellig. Om 11.30 uur konden wij inschepen op de boot om een 2,5 uur durende tocht te maken. Op het Veluwemeer voeren wij langs kleine eilandjes / havens en had je een fantastisch uitzicht op de stranden van Flevoland en Harderwijk. Om 12.00 uur kregen we op de boot een heerlijke lunch aangeboden. Aan de lege schalen achteraf te zien was het een groot succes.

15.15 uur meerde de boot weer aan en kregen we de gelegenheid om Harderwijk te verkennen. Een leuke stad met mooie oude gebouwen en knusse steegjes en haventjes. Alleen de weergoden werkten niet mee. Desondanks heeft iedereen zich goed geamuseerd en sommigen genoten tussendoor nog van een lekker visje. Toen met de bus richting Nistelrode met onderweg helaas file. Om 18.15 uur waren we toch nog op tijd in het restaurant. Hier kregen we een heerlijk en goed verzorgd diner aangeboden en ook hier was de sfeer super. Iets later dan gepland met de bus weer terug naar huis, richting Kronenberg en Sevenum. In de bus werd “het lang zal ze leven” gezonden voor de jarige Hayke Leyssen. De KBO-leden van Kronenberg/Evertsoord en Sevenum, die zijn meegegaan, kunnen met voldoening terugkijken op een mooie dag.

De organisatie Veluwemeer-tocht

Ook hier zijn weer mooie foto’s van gemaakt. Kijk op tabblad Foto`s helemaal rechts.